Friday, March 14, 2014

Mendaftar ahli Shaklee; bagaimana boleh buat duit dengan menjadi ahli Shaklee?


Mendaftar menjadi ahli Shaklee boleh bertujuan untuk berniaga, ataupun hanya untuk makan sendiri. Berbekalkan  modal serendah RM65, seseorang sudah layak  mendaftar untuk menjadi ahli Shaklee, dan boleh buat duit dengan Shaklee. Hurm, bagaimana tu?

Untuk pengetahuan semua, setelah anda mendaftar menjadi ahli Shaklee, setiap produk yang anda beli mempunyai nilai point yang tertentu. Points ini akan terkumpul selama sebulan dan pada akhir bulan, syarikat Shaklee akan mengira points terkumpul dan akan “convert”kannya ke dalam bonus. Oleh itu, anda akan mendapat bonus pada pertengahan bulan berikutnya berdasarkan points terkumpul pada bulan itu.

Untuk nampak lebih jelas bagaimana cara untuk buat duit dengan menjadi ahli Shaklee, mari kita lihat scenario di bawah:

Puan Suzi baru sahaja menjadi ahli Shaklee pada 1 March 2014. Dia membuat keputusan untuk mendaftar ahli Shaklee setelah terjumpa entry ini di google, iaitu 'Kelebihan Menjadi Ahli Shaklee' dan terus teruja selepas membacanya. Setelah membayar yuran pendaftaran keahlian, secara rasminya Puan Suzi telah menjadi ahli Shaklee atau Shaklee Independent Distributor. Beliau diberikan ID nombor dan kata laluan, dan boleh login di www.shaklee2u.com.my. Puan Suzi dengan ini layak membeli produk-produk Shaklee di website tersebut pada harga ahli samada untuk makan sendiri ataupun berniaga

Seminggu selepas mendaftar menjadi ahli Shaklee, Puan Suzi membeli ESP dan Vitamin C untuk kecantikan kulit. Setiap produk yang Puan Suzi beli, beliau akan mendapat points. ESP dan Vitamin C mempunyai points seperti berikut :

----------------------------
ESP : 39 points
Vitamin C : 24 points

Total points : 63 points
----------------------------
 Points yang terkumpul setakat ini ialah 63 points.


Seminggu kemudian, ibu Puan Suzi menelefon beliau dan mengadu sakit-sakit pada sendi. Puan Suzi pun membeli “set sakit sendi” yang terdiri daripada vitamin-vitamin Shaklee berikut; OmegaGuard, Ostematrix dan Joint Health Tablet untuk ibu tercinta. Pembelian sekali lagi dibuat secara online dengan melayari www.shaklee2u.com.my.

----------------------------
Omegaguard : 35
Ostematrix : 16
Joint Health : 31

Total points : 82
----------------------------
So, points yang terkumpul setakat ini ialah : 63+82 = 145 points


Tapi, points yang terkumpul masih belum melayakkan Puan Suzi untuk menerima BONUS / cash back dari Shaklee. Minima points yang harus dikumpul ialah 150 points dan lebih untuk melayakkan Puan Suzi menerima BONUS.



Tiba-tiba, seminggu kemudian kawan sekerja Puan Suzi ingin mencuba “set kesihatan optimum Shaklee” kerana dia sentiasa berasa cepat penat, letih-letih badan dan tidak bermaya. Maka, Puan Suzi pun membeli Vita-lea, B-Complex dan Vitamin C secara online dan 2 hari selepas itu, set kesihatan optimum pun sampai ke tangan kawan Puan Suzi.

--------------------
Vita-Lea : 23 points
B-Complex : 13 points
Vitamin C : 23 points

Total points: 59 points
--------------------
So, points yang terkumpul sekarang ialah 145 + 59 = 204 points.


Sekiranya Puan Suzi tidak menambah apa-apa belian lagi, maka jumlah terakhir yang terkumpul pada bulan March ialah 204. Points ini hanya untuk bulan March sahaja, TIDAK dikumpulkan dan TIDAK dibawa ke bulan seterusnya. Points baru akan dikira semula bermula awal bulan berikutnya.

Alhamdulillah, sekarang dapatlah Puan Suzi menikmati BONUS pertama pada bulan March dari Shaklee yang bernilai lebih kurang RM30++. Cara kiraan BONUS ini mengikut formula yang telah ditetapkan.

Oleh itu, walaupun Puan Suzi mendaftar menjadi ahli Shaklee untuk makan sendiri, beliau tetap layak untuk menerima bonus jika beliannya cukup points. Akan tetapi, jika kita dapat menjual lebih banyak produk, lagi banyaklah points terkumpul dan BONUS yang akan kita dapat. Menarik bukan?

Untuk mendaftar ahli di bawah Ummi, sila hubungi Ummi

(Iffah Azhar, SID #929407)
SMS/WhatsApp: +6011-2802-5257
Email: imariza87@gmail.com

*****


"jika anda kebetulan walk-in ke branch/HQ Shaklee dan membeli atau register ahli di bawah Ummi, sila contact Ummi selepas itu untuk mendapatkan konsultasi dan coaching secara percuma ya! Hak anda untuk mendapatkan konsultasi dari Ummi setelah membeli dengan ID Ummi. Syukran!!"

Sebelum anda ingin mendaftar menjadi ahli Shaklee, elok juga anda membaca artikel-artikel di bawah supaya anda lebih yakin untuk mendaftar di bawah siapa. Selamat mendaftar menjadi ahli Shaklee!!






No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...