Sunday, November 24, 2013

Keistimewaan Vitamin C Sustain Release Shaklee

Assalamualaikum para pembaca sekalian.

Hari ini mari kita menambah sedikit info tentang vitamin C. Tubuh badan kita memerlukan pengambilan vitamin C yang secukupnya. Oleh itu, Ummi mengesyorkan vitamin C Sustained Release Shaklee. Ia bukan sahaja dapat memenuhi keperluan vitamin C dalam tubuh kita, tetapi ia mengandungi extra elemen termasuklah "sustained release" yang Ummi akan huraikan sebentar lagi dan juga bioflavin.

Sebelum itu, mari kita lihat apakah akibat kekurangan (atau deficiency effect) vitamin C dalam tubuh kita :

 Mudah selsema
 Mudah tertekan ( stress)
 Mudah dapat ulcer mulut
 Mudah demam
 Tapak kaki keras dan kasar
 Mudah bersin
 Penyakit Skurvi
 Luka yang lambat baik
 Kulit kelihatan sangat kering dan bersisik
 Wajah nampak tua berbanding umur
(Vitamin C merangsang pembentukan kolagen dalam kulit)

Vitamin C Sustained Release Shaklee


Setiap tablet vitamin C Sustained Release Shaklee mengandungi 7.5 hidangan sebiji buah oren termasuk kulitnya (500mg) dan pembebasan 1.5 vitamin C buah tersebut ke dalam tubuh kita setiap jam. Ujian klinikal telah membuktikan vitamin C di dalam 2 tablet vitamin Shaklee mampu kekal di dalam plasma darah kita selama 24 jam. Setiap tablet mengandungi 120 mg bioflavonoid (25% dari bioflavonoid, diekstrak dari kulit buah) yang juga dikenali sebagai Vitamin C Complex. Ia mempunyai kemampuan meningkatkan keberkesanan vitamin C di dalam tubuh kita, melegakan inflamasi, menentang infeksi bakteria dan radikal bebas.






Antara 8 manfaat utama Vita-C Shaklee ialah :

  • Merangsang pembentukan kolagen - Kolagen adalah sebatian asas otot, tisu, gusi, rangka dan tulang rawan. Oleh itu, ianya mampu mengurangkan kedut dan menghalang otot jadi lembik.
  • Memperbaiki simptom pendarahan - Kekurangan Vitamin C adalah penyebab gusi berdarah, lebam di kulit, pemulihan kecederaan yang lambat, kulit kering, ruam dan kulit kasar.
  • Peningkatan sistem imun badan - Mengukuhkan sistem imun, mempertingkatkan alergi hidung dan kulit serta asma, juga menyingkatkan waktu pemulihan dan mengurangkan simptom flu dan selsema.
  • Memerangi kanser - Ia adalah satu satunya anti oksidan yang berkuasa, mampu meningkatkan interferon semulajadi tubuh dan merangsang pengeluaran T-Cells untuk melawan sel sel kanser.
  • Mencantikkan kulit - Ambil Vitamin C setiap hari untuk kulit yang lebih cerah, melambatkan penuaan, dan menyekat pembentukkan pigmen yang menyebabkan kejadian jeragat.
  • Memperbaiki insomnia serta masalah stres yang berkaitan mental seperti keresahan.
  • Mengekalkan kolesterol sihat - Mampu mengurangkan kolesterol dan tekanan darah serta menghalang pendarahan dalaman, hidung berdarah dan skurvi.  
  • Mempercepat penyembuhan luka – pesakit yang baru saja melepasi operasi pembedahan atau selepas bersalin akan dibekalkan dengan vitamin C. Vita-C Shaklee yang “sustained release” ini dapat mengekalkan kandungan vitamin C dalam tubuh lebih lama dan meningkatkan kadar kecepatan penyembuhan luka baik luaran mahupun dalaman.


Memang tidak dinafikan bahawa ramai pengguna Vita-C Shaklee telah berpuas hati dengan produk hebat ini. Antara rahsia kehebatan Vita-C Shaklee ialah ia diperbuat dari bahan-bahan semulajadi, selamat digunakan dan halal. Tiada ruginya jika anda ingin mencuba. Sebotol Vita-C Shaklee boleh bertahan selama 6 bulan jika ia dikonsumsi setiap hari, memang sangat menjimatkan!





Jom dapatkan Vita-C Sustained Release Shaklee anda sekarang!
KLIK gambar di bawah untuk pesanan Vita-C Sustained Release secara online


ATAU anda inginkan penjimatan sehingga 20%? Mari jadi ahli Shaklee dan nikmati potongan harga sehingga 20% bagi setiap produk Shaklee. Hubungi Ummi sekarang!

Pengedar Sah Shaklee Gombak, KL
iR Iffah Azhar (SID #929407)
SMS/WhatsApp: +6011 2802 5257
Email: imariza87@gmail.com
Penghantaran Shaklee ke seluruh Malaysia termasuk Sabah Sarawak


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...