Wednesday, November 27, 2013

Ostematrix Shaklee; bukan hanya kalsium semata


Assalamualaikum semua

Kalsium penting untuk tulang dan gigi. Semua orang tahu tu kan? Kalsium boleh didapati dari produk tenusu seperti susu, yogurt, keju dan lain-lain. Adakah pengambilan kalsium kita mencukupi? Di samping kalsium, kita juga perlu mengambil garam mineral lainnya seperti magnesium dan vitamin D bagi mengoptimumkan penyerapan kalsium ke dalam tubuh kita.

Oleh itu, Ummi mengesyorkan Ostematrix Shaklee; bukan sekadar kalsium!!



Ostematrix Shaklee telah dilengkapi dengan garam mineral semulajadi dari Laut Mati yang mengandungi kalsium, magnesium, fosforus dan vitamin D, zinc, kuprum, manganes dan boron. Nutrien2 ini perlu diambil bersama2 untuk penyerapan kalsium yang lebih optimum iaitu sehingga 99% oleh tubuh dan menghalang endapan sesetengan mineral. Kajian telah membuktikan supplemen kalsium akan meningkatkan ketumpatan tulang wanita yg telah berumur secara berkesan.

Antara manfaat utama Ostematrix Shaklee ialah:

1. Menguatkan tulang
Kalsium menghalang osteoporosis, menguatkan kuku, kerangka, gigi, sistem saraf. Ia juga merawat tulang retak, osteomalacia (rickets dewasa), kuku rapuh, eczema, konvulsi/kekejangan, gusi berdarah dan merangsang darah untuk memekat.

2. Memperbaiki kekejangan dan kebas-kebas
Pengambilan 600 mg kalsium sebelum tidur akan memperbaiki kebas-kebas, kekejangan, sakit sendi dan artritis.

3. Meringankan stress
Ianya mengimbangi tekanan darah; memelihara denyutan jantung, impuls saraf, penenang saraf; menggalakkan tidur selesa; memperbaiki jantung berdebar; gementar, mimpi buruk dan stress. Juga memperbaiki depresi, mood swing, sakit kepala dan pitam.

4. Memperbaiki masalah haid
Kajian menunjukkan dengan pengambilan 1000mg kalsium dan magnesium serentak meringankan sakit waktu haid dan membantu membuang air kecil.

5. Pengalkalian tubuh
Kalsium adalah mineral alkalin, dan ianya berkesan memastikan imbangan pH tubuh. Ianya juga menghalang obesiti diwaktu umur tua. Tambahan pula kalsium membantu sel menyerap nutrient dan merangsang detoksifikasi

6. Memperbaiki hiperaktiviti perut dan sakit gastrik

7. Dilengkapi dengan Vitamin D
Dinamakan sebagai Vitamin D pada 1916 bila didapati ia mampu merawat penyakit rickets. Ia meningkatkan penyerapan kalsium dan fosforus untuk meninggikan ketumpatan tulang, menguatkan kerangka, memperbaiki penyakit periodontal. Vegetarian, yg kurang terdedah kepada matahari sewaktu musim panas, individu melebihi 55 tahun, wanita hamil dan kanak2 perlu mengambil supplemen vitamin D.

8. Dilengkapi dengan Magnesium
Ini adalah ion positif no. 2 penting didalam tubuh kita. Ianya menggalakkan komposisi tulang dan rawan. Membantu sistem saraf, mengaktifkan enzim tubuh untuk menghasilkan tenaga, pengecutan saraf dan otot, menstabilkan denyutan tidak sekata pesakit jantung, memudahkan rembesan keluar sisa dari perut dan usus; menghalang endapan kalsium; melarut dan mengurangkan formasi batu karang atau batu hempedu. Ianya juga penting untuk mereka yg mempunyai masalah fluktuasi glukos.

9. Juga mengandungi garam mineral penting seperti zinc, boron, manganes, kuprum
Memelihara metabolisma kerangka dan pertumbuhan otot, menyusun enzim yg diperlukan untuk membaiki tulang, rawan dan menghalang artritis.

Di sini kita dapat lihat Ostematrix Shaklee lengkap dengan nutrient-nutrient penting lainnya selain kalsium. Oleh itu, beberapa caplet ostematrix insyaAllah dapat memenuhi keperluan kalsium seseorang dan dapat mengoptimumkan kadar penyerapannya.

Anda boleh memesan Ostematrix anda sekarang dengan KLIK gambar di bawah


ATAU anda inginkan penjimatan sehingga 20%? Jom jadi ahli Shaklee sekarang! Hubungi Ummi seperti di bawah:


Pengedar Sah Shaklee Gombak, KL
iR Iffah Azhar (SID #929407)
SMS/WhatsApp: +6011 2802 5257
Email: imariza87@gmail.com
Penghantaran Shaklee ke seluruh Malaysia termasuk Sabah Sarawak




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...