Monday, March 10, 2014

Set Kecantikan Shaklee; bagaimana ia merawat kulit wajah dari dalam

Set Kecantikan Shaklee merupakan set kecantikan wajah yang unik kerana ia tidaklah seperti set kecantikan wajah yang lain. Set kecantikan Shaklee merawat kulit wajah dari dalam sehingga kulit wajah menjadi lebih sihat dan cantik dari luar.

Set kecantikan wajah Shaklee terdiri daripada ESP, atau Energizing Soy Protein, Sustained Release Vitamin C, dan vitamin E Complex. Set kecantikan wajah Shaklee bukan sahaja memberi seri pada wajah, ia juga dapat meningkatkan kesihatan tubuh kepada kesihatan yang lebih baik.

Tahukah anda bahawa kulit wajah kita terdedah dengan pelbagai bahan-bahan yang dapat merosakkan kulit kita? Sinaran UV, gelombang radiasi, asap kenderaan, toksin dari pemakanan, pelepasan radikal-radikal bebas dari bahan kimia dan plastic dan banyak lagi adalah antara musuh-musuh kepada kulit wajah yang sihat. Ia menyebabkan wajah menjadi kusam, kering, terlalu berminyak, lesu tidak bermaya. Kulit yang berseri adalah hasil dari sel-sel kulit wajah yang sihat!


Oleh itu, bagaimana set kecantikan wajah Shaklee ini dapat merawat kulit anda dari dalam?
Energizing Soy Protein atau ESP Shaklee terkenal dengan kehebatannya membekalkan keperluan protein yang bermutu tinggi kepada tubuh. Kenapa protein amat penting untuk mengekalkan kecantikan wajah? Ini kerana ESP Shaklee dapat membina sel-sel baru dan sihat pada kulit wajah kita demi menggantikan sel-sel wajah yang sudah rosak dan mati. Bintik hitam pada kulit wajah yang disebabkan sel-sel mati bekas jerawat akan digantikan dengan sel-sel baru dari protein soya ESP Shaklee.





Selain membina sel-sel baru, ESP Shaklee membantu menjana sel-sel yang sihat. Ini kerana ia membekalkan “makanan” kepada sel-sel tersebut. Sel-sel wajah yang sihat akan terserlah serinya pada wajah kita dari luar!!



SR Vitamin C Shaklee adalah antara vitamin yang terkandung dalam set kecantikan wajah Shaklee yang bekerja membantu merawat kulit wajah dari dalam. Vitamin C berfungsi sebagai antioksida yang dapat merawat kulit wajah, melindungi kulit dari radikal bebas dan meningkatkan penyerapan kolagen ke dalam darah.




Kenapa harus SR Vitamin C Shaklee? Ini kerana Vitamin C Shaklee dirumus khas agar ia dapat dirembeskan sedikit demi sedikit mengikut pelepasan waktu (sustained release). Oleh itu, kandungan vitamin C akan berkekalan dalam darah kita untuk jangka waktu yang panjang. Manakala vitamin C biasa akan menyebabkan pembaziran apabila lebihan vitamin C akan disingkirkan melalui air kencing apabila kandungan vitamin C sudah mencapai tahap maksimum di dalam darah.


Vitamin E memang terkenal dengan khasiatnya memberi kesihatan kepada tubuh terutama kepada kulit wajah kita. Namun begitu, vitamin E Shaklee merupakan vitamin E terbaik kerana ia diperbuat dari 100% bahan semulajadi tanpa bahan kimia.  




Vitamin E Shaklee juga dapat membantu merawat luka dengan baik. Sedikit minyak dari vitamin E Shaklee disapukan pada parut juga akan memudarkannya dan menggantikan kepada kulit yang lebih sihat dan anggun.


Haa, begitu banyak kebaikan set kecantikan wajah Shaklee ni dalam nak menjana kulit wajah yang lebih sihat, cantik, gebu dan lebih cerah. Untungnya set kecantikan Shaklee merawat kulit wajah dari dalam, dan kecantikannya pula terserlah dari luar. BONUSSSS, tubuh badan anda menjadi lebih sihat, bertenaga, tidak mudah dijangkiti virus seperti demam dan selsema, dan lain-lain. Memang tidak rugi beli set kecantikan wajah Shaklee ni. Selain itu, boleh buat masker untuk menegangkan dan menyegarkan kulit anda. Sekali sekala kulit wajah nak bermanja-manja, ye kan? Kini, tidak perlu lagi ke salun, bahkan rawatan masker ESP+Vitamin C ini tanpa bahan kimua, bahan pengawet dan bahan-bahan yang merosakkan kulit.

So, set kecantikan wajah Shaklee; merawat dari dalam, terserlah kecantikannya dari luar!!

Jom dapatkan set kecantikan wajah Shaklee dari Ummi!! Ummi ingin kongsikan resepi-resepi lazat ESP dengan anda!!

Iffah Azhar; SID No. 929407 
SMS/WhatsApp: +6011-2802-5257
Email: imariza87@gmail.com

**COD area Gombak dan Batu Caves insyaAllah! Konsultasi percuma juga disediakan untuk pelanggan istimewa Ummi!!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...