Tuesday, March 25, 2014

B for BOOSTER; vitamin semulajadi untuk menambah tenaga


Assalamualaikum semua.

Sering kita merasa badan tidak bertenaga, lesu dan tidak bermaya. Badan kita mudah letih tatkala melakukan aktiviti-aktiviti harian. Tahukah anda apa penyebab badan kita mudah kehilangan tenaga?

Ramai yang tahu bahawa manusia memerlukan makanan untuk memberi tenaga pada tubuh. Namun, tahukah anda bahawa tubuh kita memerlukan vitamin untuk menukarkan makanan  itu kepada tenaga?


Oleh sebab badan kita tidak boleh membina vitamin sendiri, kita akan menyerap vitamin dari makanan. Akan tetapi, makanan yang kita makan telah melalui pelbagai proses (penyediaan, pemasakan) sehingga banyak vitamin-vitamin ini musnah dan yang dapat diserap tubuh itu tidak mencukupi.

Apabila kekurangan vitamin ini, badan terpaksa bekerja keras untuk menukarkan makanan kepada tenaga mengakibatkan badan menjadi cepat penat dan lesu. Jadi, apakah vitamin yang penting untuk menukarkan makanan kepada tenaga?

Ya, itulah dia vitamin B untuk BOOSTER!!!  Vitamin B-Complex Shaklee yang mengandungi 8 jenis vitamin B penting yang dapat membantu penghasilan tenaga dari makanan.

Beberapa gabungan vitamin B yang terdapat dalam B-Complex Shaklee membantu menukarkan protein, lemak, karbohidrat kepada tenaga. Gabungan istimewa asid folic di dalam B-Complex Shaklee bersama vitamin B lainnya juga membantu pembentukan sel-sel darah merah. Penghasilan sel darah merah yang baik akan membantu penghantaran oksigen dan keperluan nutrient lain (makanan) kepada sel-sel seluruh tubuh. Selain itu, B-Complex Shaklee dapat bertindak sebagai penenang kerana ia adalah vitamin anti-stress dan anti-kemurungan. Badan yang sentiasa stress akan menghadapi keletihan yang lebih berbanding badan yang lebih tenang.





Begitu istimewa B-Complex Shaklee, bukan seperti B-Complex lainnya kerana B-Complex Shaklee diperbuat dari 100% bahan semulajadi, bukan sintetik, tiada bahan kimia berbahaya, tiada efek sampingan berbahaya insyaAllah, dah diiktiraf kehalalannya, dan berkesan kepada mereka yang telah mencubanya.

Jadi, jika anda mencari vitamin yang sesuai untuk menambah tenaga agar anda lebih segar sepanjang hari, vitamin B-Complex Shaklee lah jawapannya!! B-Complex Shaklee juga sesuai digabungkan bersama Vita-Lea dan Vitamin C Sustained Released Shaklee untuk melengkapkan “SET KESIHATAN OPTIMUM” ataupun digabungkan bersama ESP Shaklee.


Untuk tempahan beserta konsultasi, hubungi Ummi

(Iffah Azhar, SID #929407)
SMS/WhatsApp: +6011-2802-5257
Email: imariza87@gmail.com
FB: Joys of Ummi

"jika anda kebetulan walk-in ke branch/HQ Shaklee dan membeli atau register ahli di bawah Ummi, sila contact Ummi selepas itu untuk mendapatkan konsultasi dan coaching secara percuma ya! Hak anda untuk mendapatkan konsultasi dari Ummi setelah membeli dengan ID Ummi. Syukran!!"

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...