Tuesday, March 25, 2014

Bagaimana B-Complex Shaklee membantu mengatasi masalah badan lemah dan tidak bertenaga.


Assalamualaikum semua.

Jika anda sudah mencuba untuk menambahkan tenaga tetapi tidak berjaya, anda mungkin kekurangan vitamin B. Vitamin B-Complex Shaklee adalah suplemen yang terdiri daripada 8 jenis vitamin B yang sangat diperlukan oleh badan. Secara amnya, gabungan 8 jenis vitamin B di dalam B-Complex ini akan bekerja bersama-sama untuk menukarkan makanan yang kita makan; seperti karbohidrat, lemak dan protein kepada tenaga. Namun begitu, banyak lagi khasiat B-Complex Shaklee selain memberi tenaga kepada tubuh.


Vitamin B1 berfungsi melancarkan metabolism dan melancarkan peredaran darah. Ia juga dapat membantu mengoptimalkan aktiviti kognitif dan fungsi otak. B1 yang terdapat dalam B-Complex Shaklee juga dapat membantu  mencegah terjadinya kerosakan urat saraf dan memulihkan gangguan saraf

Manakala B6 (thiamin) pula bertugas untuk menukarkan makanan kepada tenaga, justeru memlancarkan metabolism.Selain itu, B6 juga penting untuk meningkatkan kekebalan tubuh, menjaga keseimbangan garam-garam mineral dan membantu sintetis RNA dan DNA

Vitamin B12 berfungsi untuk membina DNA untuk sel-sel baru, membina sel darah merah yang sihat, dan menukarkan makanan yang kita makan kepada tenaga untuk meningkatkan metabolism badan.

Kekurangan vitamin B Complex boleh melemahkan sistem saraf dan mengganggu fungsi otak yang mana akan meningkatkan lagi risiko penyakit jantung. Kekurangannya juga boleh menyebabkan pembentukan sel abnormal dan boleh mengakibatkan anemia.

Selain itu, kekurangan vitamin B Complex juga dikaitkan dengan masalah seperti depresi dan kehilangan memori. Terdapat beberapa keadaan di mana kekurangan vitamin B Complex akan menimbulkan masalah kesihatan seperti keletihan, sesak nafas, insomnia, kurang konsentrasi dan mudah tersinggung.

Setelah membaca artikel kali ini, apakah konklusi anda? Konklusi Ummi, vitamin B-Complex adalah vitamin yang sangat penting untuk meningkatkan metabolism dan menambahkan tenaga. Namun begitu, anda harus mengambil makanan asli dahulu supaya vitamin-vitamin B ini dapat menukarkan makanan kepada tenaga. Bukan telan B-Complex dan tidak lagi perlu makan nasi, ikan, ayam dan sebagainya.. ini salah!!

Untuk mendapatkan B-Complex dari bahan semulajadi Shaklee, lengkap dengan asid folik, halal dan selamat, hubungi Ummi

(Iffah Azhar, SID #929407)
SMS/WhatsApp: +6011-2802-5257
Email: imariza@gmail.com

"jika anda kebetulan walk-in ke branch/HQ Shaklee dan membeli atau register ahli di bawah Ummi, sila contact Ummi selepas itu untuk mendapatkan konsultasi dan coaching secara percuma ya! Hak anda untuk mendapatkan konsultasi dari Ummi setelah membeli dengan ID Ummi. Syukran!!"




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...