Tuesday, March 18, 2014

Jalan-jalan cari branch Shaklee KL yang baru


Assalamualaikum!

Hari ini hari yang agak best. Dari pagi memang dah bercadang nak membeli belah di Shaklee branch KL. Sebelum ini lokasi bagi Shaklee branch KL ialah di wangsa maju. Namun, sejak 10th March yang lalu, Shaklee telahpun pindah ke lokasi baru iaitu di taman sri rampai.

Ummi ni bukannya tahu selok-belok KL ini. Memang sejak pindah ke KL tahun lepas, ke mana-mana wajib pakai GPS. Ke ceruk mana saja GPS bawa, kami akan ikut. Huhuhu!! Kali ini, Ummi key-in alamat baru Shaklee KL di taman sri rampai. Sedihnya, kata GPS “no matches found!”. Godek sana godek sini, terjumpalah no tel branch Shaklee KL yang baru ni.

Alhamdulillah ahkak yang angkat telefon tu pandai bagi direction. So, tak adalah sosek barek den dibuek ea. Daripada apa yang diterangkan, kami pun try and error. Dan Alhamdulillah sekejap je dah sampai!!

Jika anda pernah ke branch Shaklee wangsa maju, anda akan dapati lokasi baru branch Shaklee KL taman sri rampai ini hanya 10 minit dari lokasi lama. Jika anda belum pernah ke Shaklee branch wangsa maju, jangan risau.. ikut saja direction ini.

Mulakan carian anda dari LRT wangsa maju, yang berada di sebelah kiri anda. Dari situ anda terus sampai jumpa dengan t-junction yang ada traffic light, belok kanan. Dari situ (jalan 1/27M kalau tak silap nama jalan tu), terus je sehingga anda jumpa V-Power petrol station di sebelah kiri anda (dan petronas di kanan), ada traffic light, di situ beloklah kiti. Teruskan perjalanan sehingga anda jumpa kawasan lot-lot kedai baru berwarna putih merah, dan salah satu kedai di barisan hadapan ialah “wahab cendol”.




Haa, di situlah terletaknya branch Shaklee KL yang baru!! Tetapi kedainya di barisan belakang, kalau tak silap dia di barisan ketiga. Dan branch Shaklee KL yang baru ini terletak di hujuuunggg sekali!!.




Alhamdulillah, branch Shaklee yang baru ni lebih besar, lebih cantik dan parking pun senang, tidak seperti branch Shaklee di wangsa maju dulu. Orang pun tak berapa ramai ketika Ummi sampai walaupun ketika itu lunch hour. Mungkin ramai belum mengetahui lokasi sebenar Shaklee KL ni kot. Sesi membeli belah tadi sangatlah selesa, walaupun terpaksa mendukung si kecil yang sedang tidur tadi.

Dah habis shopping di Shaklee KL, boleh pun singgah Wahab Cendol untuk hilangkan dahaga!! Yang ini Ummi belum cuba. Next time gajet, next time!! (bait kata-kata dalam cerita katun zaman Ummi umur 3 tahun dulu…).

Orait, itu dulu buat masa ni. Selamat bershopping di branch Shaklee KL yang baru!!


(Iffah Azhar, SID #929407)
SMS/WhatsApp: +6011-2802-5257
Email: imariza87@gmail.com

*****



"jika anda kebetulan walk-in ke branch/HQ Shaklee dan membeli atau register ahli di bawah Ummi, sila contact Ummi selepas itu untuk mendapatkan konsultasi dan coaching secara percuma ya! Hak anda untuk mendapatkan konsultasi dari Ummi setelah membeli dengan ID Ummi. Syukran!!"

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...