Friday, February 14, 2014

Jom Jadi Ahli Shaklee; 10 sebab kenapa ramai ahli Shaklee di kalangan ibu-ibu

Assalamualaikum mommies semua.

Actually entri kali ini adalah umum, tapi Ummi nak ajak mommies la baca sebab tajuk pun ada word “ibu-ibu”. Tahu tak mommies yang ramai yang mendaftar jadi ahli Shaklee ialah di kalangan ibu-ibu, tak kisahlah yang jadi ahli Shaklee ni ibu bekerja mahupun surirumah. Dan ramai nak join ahli Shaklee sebab seronok dengan produknya. Mommies belum cuba produk Shaklee? Jomlah cuba!


Anyways, nak cerita lah, ada ibu-ibu yang jadi ahli Shaklee ni nak makan sendiri je, ada yang join sebab nak berbisnes dengan Shaklee. Ada yang jadi ahli Shaklee, beranak satu, dua, tiga, ada yang masih menunggu cahaya mata, dan ada yang anak dah berderet dah pun.

Semuanya bukan alasan untuk tidak menjadi ahli Shaklee. Sekali dah puas dengan produk, ibu-ibu ni pun jadi ahli sebab boleh dapat 4 manfaat utama jadi ahli Shaklee. Selain itu, ibu-ibu yang mendaftar jadi ahli ni dapat peluang berbisnes dengan Shaklee. So, serasi sangat ke bisnes Shaklee dengan ibu-ibu ni?

1) Naluri hati seorang ibu. 

      Ibu mana yang tak suka tengok keluarganya sihat, suami sihat, anak-anak sentiasa ceria.. Shaklee menawarkan produk kesihatan yang sesuai untuk ahli keluarga ibu tadi.


2)  Produk Shaklee ni berkesan la pulak. 

        Berkesan bererti bagus lah kan, dan pasti akan banyak permintaan. So, ibu-ibu yang dah berpuas hati dengan produk Shaklee, nak pula share kebaikannya dengan orang lain, tak de lah syok makan sendiri je…


3) Bisnes Shaklee adalah secara online. 

        Mommies-mommies hanya perlukan akses internet, sebiji laptop dan sebuah smartphone. Dok rumah pun bisnes boleh jalan. Tau je la jadi mommies ni kan super busy


4) Sifu, upline, mentor pun dari kalangan ibu-ibu juga. 

         So, ahli-ahli dalam grup senang nak masuk dan serasi antara satu sama lain kerana saling memahami. Ye dak? Nak kongsi masalah senang, nak share something yang best pun selesa je.


5) Selalu dapat motivasi dari upline/master. 

       Ni memang best la. Kaum wanita ni kan emosi kadang-kadang ok, kadang-kadang KO. So, memang upline sering bagi motivasi, inspirasi, kongsi rahsia kejayaan. So, bertambah semangat lah ibu-ibu ni nak teruskan kehidupan yang lebih baik dan sihat.


6) Hadir seminat sambil buat kerja rumah/jaga anak.    

        Yang join grup kami, dapat lebih kebaikan; dengar seminar sambil lipat kain, sambil menyusukan anak, sambil teman anak buat homework pun boleh. Kenapa? Sebab seminar ni online, pakai smartphone atau laptop je join nya. Ummi selalu dengar seminar sambil tidurkan anak-anak. Tapi kena pakai earphone lah kan.

7) Dapat kenalan baru. 

         Tak kisah lah kenalan dari segi rakan sesame Shaklee mahupun orang yang nak datang membeli. Nak-nak pula yang datang nak membeli tu berminat dengan set yang kita consume dan berkesan, mesti syok kan share pengalaman semua?


8) Urusan jual beli melalui online, mudah dan di mana sahaja.

         Selain membantu ibu-ibu yang super busy ini, Shaklee Online dapat membantu memudahkan urusan jual beli, semuanya pakai klik klik klik ajerr. Sambil tunggu anak kat parking lot sekolah pun boleh order dan kirim barang. Senang kan? Tak perlu keluar rumah untuk beli stok atau order pesanan.

9) Shaklee ni family-friendly business. 

        Maksudnya? Biasanya kalau ada meeting ke, seminar ke, mau tak pening si ibu nak tinggalkan anak kat pengasuh atau nursery mana. Tapi, dalam Shaklee, sume anak-anak digalakkan ikut mama dia ke mana sahaja program Shaklee; Master Celebration ke, Seminar Jom Hebat ke, outing dengan upline ke. Bak kata upline Ummi “anak-anak memang nadi tulang belakang, wajib bawak!!”

10)  Syok $$$ masuk akaun bank.

           Pastinya kalau yang buat bisnes ni sebab nak dapat $$ sampingan lah kan. Hurm, bila cukup point, pertengahan bulan depannya berkelip-keliplah akaun bank masing-masing. Habis sume senyum lebar dari telinga ke telinga sebab boleh henjoyy sekejap sementara orang lain duit gaji akhir bulan lepas dah tinggal sikit.

Owh, hari ini dah masuk pertengahan bulan dah ye. Hurm, perasan tak ada status “rimau mengaum…”. Hihi, tu tandanya akaun bank mereka tengah berkelip-kelip la tu.

Sebenarnya syok buat bisnes ni. Apa yang kita dapat adalah bergantung dengan kegigihan usaha kita. Barulah berbaloi. Jika mommies yang baca ni tertanya-tanya, sesuai ke join jadi ahli Shaklee, jawapannya “sangat-sangat sesuai”. Bisnes jalan, duit masuk dan anak tak diabaikan.

So, apa tunggu lagi? Jom jom daftar jadi ahli Shaklee. Tapi jangan daftar di bawah kumpulan/grup yang salah pulak. Kenapa?? Meh baca ni: Akibat mendaftar ahli Shaklee di bawah kumpulan yang salah

Nak join grup Infinity? Hubungi Ummi laju-laju

SID #929407
SMS/WhatsApp: +6011-2802-5257

Email: imariza87@gmail,com

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...