Thursday, December 26, 2013

Tips kempiskan perut untuk mommies yang bekerja di rumah.

Assalamualaikum mommies semua. Apa khabar? Hurm, lagi-lagi musim hujan ni, asyik rasa nak ngaapp je? Biasa lah tu. Mula-mula nak tulis tajuk “tips kempiskan perut untuk mommies yang duduk di rumah”, tapi come on lah, surirumah pun bekerja gak kan kan??



Jom kita baca-baca tips nak kempiskan atau maintain perut kempis.


1. Lengkapkan hidangan harian dengan buah-buahan. Vitamin yang terkandung dalam buahan segar bukan sahaja baik untuk kulit malah mengandungi fiber untuk melancarkan sistem perkumuhan. Elakkan makanan berminyak dan berlemak.


2. Minum banyak air kerana air tidak mengandungi kalori tetapi bersifat mengenyangkan dan melancarkan sistem metabolisme tubuh.


Bila rasa lapar je, minum air masak. Ummi nya tips, bila bangun subuh tu, sebelum ambil wudhu’, minum segelas air masak. Tegukan pertama jangan telan terus tetapi kumur-kumur sikit kemudian baru telan. Ni tips Dr Fadhilah Kamsah, enzim pada mulut tu sangat bagus untuk tubuh. Bila minum segelas air masak pagi2, organ dalaman kita lebih segar dan telah bersiap sedia untuk berfungsi untuk hari tu. Oleh itu, perut pun jadi tak minta makanan je selalu.


3. Amalkan cara duduk tegak kerana apabila duduk dalam keadaan membongkok, perut bahagian bawah akan kelihatan lebih besar. Untuk melatih otot sentiasa kencang, amalkan mengemut otot perut ketika sedang duduk. Kemudian tarik bahu ke belakang dan dagu ke atas. Sandarkan punggung bawah dekat pada penyandar kerusi. Amalan ini membantu membaiki postur badan anda.


4. Lakukan semua kerja rumah sendiri seperti membersihkan rumah, mengemas bilik tidur atau ketika menonton televisyen, anda boleh melakukan aktiviti mengangkat beban. Ia bukan saja dapat membakar 350 kalori sejam tapi turut membakar lemak yang berkumpul pada perut anda.


5. Lakukan senaman latih tubi di rumah ketika mempunyai waktu terluang. Caranya sangat mudah sama ada ketika atau sebelum tidur. Cukup sekadar 10 hingga 15 kiraan setiap hari.

Elakkan perut buncit dan menggeleber dengan soya protein ESP, dan juga bonus kulit berseri-seri.

Layanan istimewa, konsultasi percuma khas untuk pelanggan Ummi. Hubungi Ummi di

SMS/WhatsApp: +6011-2802-5257
atau email: imariza87@gmail.com

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...