Sunday, December 15, 2013

Set Kanak-Kanak Shaklee; kenapa harus suplemen untuk anak-anak?


Assalamualaikum mommies semua.

Dalam menghadapi gaya hidup moden ini mampukah kita memastikan keperluan nutrient terutama anak kita mencukupi? Kita sering dihidang dengan makanan-makanan yang tidak berkhasiat, berlemak tinggi, kandungan gula, garam dan bahan perasa yang sememangnya membahayakan kesihatan. Kita sering diserang dengan makanan ringan, makanan yang diproses dan fast food. Selain itu, kita sudah jarang dapat menikmati makanan yang benar-benar segar dan bermutu tinggi.


Di samping memberi pendidikan yang baik buat anak-anak, adalah menjadi tanggungjawab ibu bapa untuk menyediakan dan memastikan anak-anak mendapat makanan yang terbaik penuh nutrisi. Ini kerana pemakanan akan mempengaruhi tumbesaran mereka secara fizikal, mental dan kesihatan.

Mari kita lihat apakah kepentingan vitamin kepada anak-anak bermula dari usia kecil mereka:-

  1. Perkembangan otak bayi amat peka terhadap pemakanan bermula dari kelahiran hingga umur 3 tahun, dan 75% daripada kapasiti otaknya berkembang dalam tempoh yang genting ini.
  2. Pengambilan makanan berlemak seharusnya diambil dalam kuantiti sederhana rendah untuk mengelakkan penyakit jantung, kegemukan dan masalah kesihatan yang lain, dan ini harus dimulakan sejak kecil.
  3. Setelah mencapai umur lima tahun, 90% daripada perkembangan otak kanak-kanak telah lengkap.
  4. Antara umur 11 dan 16 tahun, satu peningkatan yang besar dalam tumbesaran biasanya berlaku dengan peningkatan berat badan dan pertumbuhan otot yang ketara. Pada usia inilah kebiasaanya mereka mencapai umur baligh.

  
Dari kajian menunjukkan pelbagai masalah kesihatan kanak2 termasuk athma dan ekzema berkait rapat dengan pemakanan – pengambilan ikan dan bijirin. Kajian yang dibuat ke atas 598 kanak2 menunjukkan kesihatan kanak2 yang menghidap masalah di atas meningkat setelah menambah pengambilan ikan dan serat, manakala menambah pengambilan buah dan sayur tidak membantu untuk mengurangkan masalah mereka.

Jadi, apa yang anak kita perlukan dari sumber ikan dan bijirin tu? – Protein,Minyak ikan, Serat.

Namun, menurut environmentalist, pengambilan ikan yang banyak boleh memberi kesan buruk kepada kesihatan kerana kandungan logam berat seperti merkuri akibat pencemaran air laut. Jadi, dari mana kita nak dapatkan kebaikan protein dan minyak ikan ni?

Shaklee menawarkan set kanak-kanak yang terdiri daripada Omega Guard dan Meal Shakes. Kedua-dua suplemen ini lengkap dengan nutrisi yang sangat sesuai untuk meningkatkan tahap kesihatan dan kecergasan minda anak kita.



Omega Guard

 

Merupakan minyak ikan terbaik . Mengandungi satu rangkaian penuh 7 jenis asid lemak omega-3 semulajadi iaitu EPA, DHA, ALA dan lain-lain lagi. EPA menyihatkan jantung dan sendi manakala DHA pula penting bagi perkembangan dan fungsi otak. Info lanjut mengenai Omega Guard boleh baca di sini ==> Omega Guard Shaklee; Omega-3 terbaik di pasaran dan Bestnyaaa Omegaa!!
  
Meal Shakes

 

  • Minuman berperisa vanila yang lazat dan disukai anak-anak
  • Mengandungi 19 vitamin dan mineral penting
  • Rendah lemak dan rendah glisemik
  • Sumber protein dan kalsium
  • Sesuai untuk hidangan sarapan pagi dan sebelum tidur


Setiap bancuhan Shaklee Meal Shake memberikan satu pertiga daripada US RDA dengan 19 vitamin/ galian yang diperlukan bersama dengan protein, galian dan 3gm serat. Ia adalah pemakanan tambahan yang lengkap.

Kedua-dua produk ini, dengan izin Allah, dapat membantu memenuhi keperluan nutrisi anak-anak kita, dan juga dapat membantu mengoptimakan perkembangan otak dan perkembangan organ-organ penting lainnya.

Untuk tempahan beserta konsultasi percuma, boleh hubungi Ummi di

iR Iffah Azhar, SID No. 929407
SMS/whatsApp: 011-2802-5257

Email: imariza87@gmail.com

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...