Monday, October 20, 2014

Sakit sendi osteoarthritis tiada rawatan? Set Sendi Shaklee membantu merawat secara semulajadi

Assalamualaikum semua,

Kelmarin mama Ummi yang kat Doha tu mengadu sakit-sakit sendi. Katanya dah jumpa doktor pakar dalam bidang sendi nil ah, apa ye namanya? Haha.. Rupa-rupanya abah pun sama pergi jumpa doktor pakar sendi juga.

Ummi pun tanyalah, doktor kata apa? Doktor bagi ubat apa? Apa puncanya? Mama Ummi kata mama dan abah kena osteoarthritis. Puncanya? “Hurmm, biasalah, wear and tear, dah lama guna”! kata mama. Haihh, sedihnya kita ni dengar. Huhu. Doktor bagi ubat tahan sakit je.

Bila google “osteoarthritis” ni, rupanya ia memang masalah sakit sendi yang femes di dunia ini. Sangat ramai orang yang mengidap osteoarthritis ni. Sakitnya kadang-kadang unbearable. Dan paling menyedihkan, penyakit ini tiada rawatan khusus! Allahu Rabbi.

Begitulah sedikit nikmat Allah tarik. Itu yang Ummi boleh simpulkan. Sementara kita masih sihat ni, marilah kita banyakkan bersyukur dan gunakan nikmat yang Allah sediakan ini sebaiknya!

Apakah itu Osteoarthritis?

Osteoarthritis merupakan penyakit sendi arthritis yang paling common. Osteoarthritis berlaku apabila rawan yang menyelaputi sendi-sendi rosak dan musnah menyebabkan dua tulang akan bergesel antara satu sama lain. Ia kebiasaannya berlaku pada usia lanjut atau pada mereka yang sering menegangkan sendi mereka (mereka yang bekerja keras). Antara bahagian sendi yang sering terlibat dengan osteoarthritis ialah sendi pada tangan (jari-jemari), pinggang, lutut dan tulang belakang.

osteoarthritis-sakit-sendi-tangan-jari

osteoarthritis-sakit-sendi-lutut

Tengok gambar-gambar ni pun dah berderau darah. Takutnyaaa!! Tak boleh nak bayangkan mama, abah dan yang lain-lain yang mengidap sakit sendi osteoarthritis ni. Sakitnyaa kann. Tulang bergesel, tulang berlanggar sebab cartilage yang melindungi antara tulang dah rosak dan musnah!

Gejala Osteoarthritis

Terasa sakit pada sendi dan dapat dikurangkan apabila kita berehat.
Ada pembengkakan di bahagian sendi seperti di tangan, lutut, pinggang, tulang belakang.
Mengakibatkan pergerakan terbatas

Cara terbaik untuk mengatasi masalah osteoarthritis

Penjagaan berat badan – mengurangkan berat badan dapat membantu tekanan antara sendi dan dapat mengurangkan sakit sendi. Pengurangan satu pound berat badan dapat mengurangkan sebanyak 4 pound tekanan pada sendi lutut anda!

Kekal cergas – terlalu sikit pergerakan tubuh dapat meningkatkan rasa sakit pada sendi. Di samping itu, kekuatan otot pula dapat memelihara sendi!

Suplemen terbaik untuk mengatasi masalah Osteoarthritis

Shaklee sentiasa menawarkan rawatan terbaik kerana ia semulajadi dan berkesan biiznillah. Set Sendi Shaklee membantu merawat dan mengurangkan kesakitan pada sendi secara selamat dan semulajadi.

set-sendi-shaklee

Set Sendi Shaklee terdiri daripada Advanced Joint Health Tablet (AJHT), Omega Guard dan Ostematrix

AJHT- Mengekalkan Sendi yang Sihat


  • Memperbaiki keselesaan sendi
  • Memelihara tisu rawan yang sihat
  • Meningkatkan kesan kusyen antara tulang


Omega Guard – Mengurangkan keradangan


Omega-3 dan DHA dapat membantu mengurangkan keradangan (inflamasi) akibat sakit sendi. Ia membantu mengurangkan rasa sakit di samping menambahbaik kesan kusyen antara tulang.

Ostematrix – Menguatkan Sel Tulang


Kalsium adalah elemen yang penting untuk mengekalkan kesihatan tulang, otot dan ligament. Pengambilan kalsium disertai magnesium yang mencukupi dapat mengurangkan gelaja osteoarthritis.

Kata mama Ummi, doktor beri ubat tahan sakit untuk mengurangkan rasa sakit pada sendi. Namun, ubat tahan sakit dari hospital pasti ada kesan sampingannya yang tidak baik pada kesihatan.

Jika ada alternative seperti Set Sendi Shaklee yang merawat sakit sendi secara selamat dan semulajadi, kenapa kita tidak ikhtiar dengannya. Betul tidak?

Mama dah pesan dah AJHT lagi walaupun masih ada stok satu botol di rumah. Haih, kena fikir macamana nak pi hantar jauh-jauh nun. Hihi.

Doa Ummi buat mama abah, semoga Allah beri kekuatan pada mereka supaya mereka masih dapat memberi manfaat kepada masyarakat dan kepada agama khususnya. Love both of you!!

Ingin mendapatkan Set Sendi Shaklee? Boleh KLIK gambar di bawah


ATAU anda ingin membuat pilihan bijak untuk mendapatkan penjimatan sehingga 20%? Jom jadi ahli Shaklee, pendaftaran sekali seumur hidup, penjimatan selama-lamanya!! Hubungi Ummi sekarang!

Pengedar Sah Shaklee Gombak, KL
iR Iffah Azhar (SID #929407)
SMS/WhatsApp: +6011 2802 5257
Email: imariza87@gmail.com
Penghantaran Shaklee ke seluruh Malaysia termasuk Sabah Sarawak


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...