Wednesday, October 8, 2014

Pedih Ulu Hati; Punca dan Cara Mengatasi Masalah Pedih Ulu Hati


Pedih ulu hati merupakan gejala yang sangat tidak menyenangkan. Apabila seseorang diserang pedih ulu hati, adakalanya tergendala semua kerja yang dia sedang lakukan. Pedih ulu hati atau heartburn boleh diserang oleh sesiapa sahaja.

APA ITU PEDIH ULU HATI?

Pedih ulu hati atau heartburn ialah rasa pedih atau panas seperti rasa terbakar antara pada bahagian bawah tekak sehingga bahagian bawah tulang dada.

 

PUNCA PEDIH ULU HATI

Masalah pedih ulu hati ini berlaku apabila asid dari dalam perut naik ke tiub esophagus (tiub yang menyambungkan rongga mulut ke perut). Asid ini menyebabkan rasa pedih pada ulu hati dan mungkin juga meninggalkan rasa masam atau pahit pada mulut dan tekak.
Bagi ibu mengandung pula, hormon progestron semasa hamil melonggarkan injap yang mengasingkan esophagus daripada perut. Ini menyebabkan asid dalam perut boleh naik ke atas sehingga memberi kesan terbakar pada ulu hati.

FAKTOR YG MENYEBABKAN PEDIH ULU HATI TERJADI:-
  • Jadual pemakanan tidak dijaga. Waktu makan tidak tetap dan diskip.
  • Stress
  • Memakai sesuatu yang ketat pada pinggang
  • Merokok
  • Mengandung



CARA MENGATASI MASALAH PEDIH ULU HATI DENGAN SELAMAT DAN BERKESAN?

Untuk mengatasi rasa terbakar atau “heartburn” pada ulu hati, kita haruslah meneutralkan asid yang naik ke ulu hati tersebut. Antara suplemen yang pernah Ummi amalkan apabila diserang pedih ulu hati ialah ESP Shaklee dan Ostematrix.

ESP Shaklee merupakan minuman soya protein yang lazat. ESP dapat mengelak perut kosong dan pedih sehingga asid perut naik ke atas. Kandungan ESP yang lengkap dengan kalsium juga dapat meneutralkan asid jika berlakunya pedih ulu hati.


Ostematrix Shaklee, terkenal dengan panggilan “kalsium Shaklee”, Ostematrix merupakan suplemen kalsium terbaik untuk mengatasi masalah pedih ulu hati dengan serta merta. Pengalaman Ummi sendiri pernah mengalami pedih ulu hati sehingga rasa nak muntah, Ummi telan 2 biji Ostematrix dan pedih ulu hati hilang dalam masa 1 minit. Alhamdulillah!!


BAGAIMANA CARA INGIN MEMESAN SUPLEMEN “PEDIH ULU HATI”?

Anda berminat untuk mendapatkan ESP Shaklee dan Ostematrix? Anda mempunyai DUA pilihan… PERTAMA, anda klik gambar di bawah dan anda boleh memesan ESP dan Ostematrix secara ONLINE,


ATAU, anda inginkan penjimatan sehingga 20% dengan pembelian produk Shaklee? Hubungi Ummi sekarang untuk maklumat lanjut.

Pengedar Sah Shaklee Gombak, KL
iR Iffah Azhar
SMS/WhatsApp: +6011 2802 5257
Email: imariza87@gmail.com






No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...