Monday, April 14, 2014

Tips kurangkan sakit belakang untuk ibu yang ada anak kecil

Assalamualaikum mommies semua,

Pasti mommies ada sedikit sebanyak merasa sakit belakang apabila ada anak-anak kecil ni. Mana tak nya, kejap nak kena dukung, kejap nak kena angkat, kejap nak kena pangku dan kejap nak kena dodoi. Tetapi, itulah lumrah seorang ibu, tidak dapat lari dari semua itu.

Akan tetapi, ada beberapa tips yang dapat mengurangkan sakit belakang ini, antaranya:-


Satu; Duduk dengan postur yang betul

Postur yang salah ketika duduk terutamanya, akan menyebabkan sakit belakang. Ini bukan sahaja nasihat untuk ibu-ibu, tetapi untuk semua. Sayangi tulang belakang anda dengan duduk berpostur yang betul


Dua; Jangan Duduk terlalu lama

Mommies yang kerja di ofis duduk terlalu lama sewaktu bekerja. Bangun dan berjalanlah untuk setiap 30 minit.


Tiga; Lakukan Renggangan Tulang Belakang (stretching)

Di rumah, sebelum tidur, tarik-tarik sikit badan, stretch badan ke depan, betulkan otot-otot agar badan lebih selesa dan segar.


Empat; pengambilan kalsium yang mencukupi

Ini bukan tips dah, ini memang wajib buat, fakta!! Terutama untuk mommies yang ada anak kecil, menyusu atau tidak, harus mengambil kalsium secukupnya setiap hari. Ini kerana kalsium yang ada dalam badan kita dah ditransfer ke anak kita semasa mengandung dan menyusukan dia.  Mommies perlu mengambil kalsium yang mencukupi setiap hari untuk mengelak sakit belakang, gigi yang rapuh dan paling teruk osteoporosis!!!

Photo: mommies, jangan abaikan pengambilan kalsium ya!!!

kasihan tulang dan gigi kita
kita nak pakai lama kan?

"badan kita tidak dapat menghasilkan kalsium. tubuh yang tidak mendapat cukup kalsium dari pemakanan akan menarik sumber kalsium yang tersimpan dalam tulang dan gigi. akibatnya? tulang dan gigi menjadi semakin lemah dan rapuh. ibu yang mengandung dan menyusukan anak memerlukan kalsium untuk diberi pada anak. jika pengambilan kalsium tidak mencukupi, tidak hairanlah penderita osteoperosis ramai di kalangan wanita..."

Untuk memenuhi keperluan kalsium, Ummi ambil Ostematrix. Ostrmatrix ialah kalsium dari Shaklee yang juga mengandungi magnesium, vitamin D dan galian lain. Kenapa Ostematrix Shaklee? Penyerapannya lebih mudah kerana mengandungi vit D dan magnesium, kalsium dari 100% bahan semulajadi, magnesium yang memberi kesegaran setiap pagi, dan lawas untuk mereka yang mengalami masalah sembelit.


Haa, Ostematrix ada promosi bulan ini, BELI 6 OSTEMATRIX, PERCUMA 1 BOTOL!! Hanya pada bulan ini sahaja ye. Jom jom rebut peluang keemasan ini. Hubungi Ummi sekarang untuk pesanan Ostematrix mommies!!

iR Iffah Azhar [SID #929407]
SMS/WA: +6011-2802-5257
Email: imariza87@gmail.com

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...