Saturday, April 19, 2014

Tips jimat wang dengan minum air berkhasiat


Ramai yang sudah tahu bahawa seseorang individu yang mempunyai berat 50kg ke atas memerlukan sekurang-kurangnya 2 liter air untuk memastikan tubuh badannya sihat, cergas dan tidak lesu. Di samping itu, kita haruslah minum air yang berkhasiat, mempunyai zat galian dan tanpa bahan logam berbahaya supaya dapat menjana tubuh yang sihat. Untuk mendapatkan keperluan 2 liter air sehari ini, ada yang masak air, ada yang membeli air mineral, ada juga yang membeli air dari vendor machine penapis air yang boleh didapati di tepi kedai-kedai runcit dan sebagainya.


Air masak
Tahukah anda bahawa anda harus memasak air yang diambil dari paip dapur sehingga betul-betul masak untuk membunuh kuman dan mengelakkan penyakit. Akan tetapi, air yang terkena suhu tinggi menyebabkan banyak mineral dan galian di dalamnya musnah begitu sahaja. Maknanya, anda hanyalah minum AIR KOSONG!! Tambahan pula, air yang dimasak tidak dapat menapis bahan logam berbahaya seperti plumbum. Huh.. bayangkan apa yang akan masuk ke dalam tubuh anda ketika anda minum!!!

Air mineral
Perasan tak air botol minuman, penutupnya ada dua warna; biru atau putih. Yang berwarna biru itu airnya bersumberkan spring water dan ia adalah air mineral. Manakala, botol air kepalanya berwarna putih itu adalah filtered water, air yang ditapis. Biasanya air minuman bertutup biru lebih mahal berbanding yang bertutup putih.

Air mineral dari botol-botol ini boleh didapati di mana-mana kedai runcit, dan harganya purata seringgit (RM1) untuk setiap 500ml. Untuk mendapatkan air mineral ini, anda harus keluar ke kedai runcit, beli beberapa botol (takkan nak beli satu botol sahaja kan untuk sehari?) dan angkut berat-berat balik rumah. Setelah sebotol.. dua botol.. tiga botol… air mineral anda habiskan, anda campak botol2 kosong itu ke mana? Kalau refill, erm.. botolnya bukan BPA free. Kalau dibuang sahaja ke tong sampah, PENCEMARAN!! Hantar ke pusat kitar semula? Haa, bagus tu! Tapi banyak juga laa kerja nya kan.

Air tapis dari vendor machine
Untuk sedikit penjimatan, anda membawa botol-botol besar 5 liter ke vendor machine untuk mendapatkan air minuman yang ditapis. Murah kan? Kerana 5 liter tu baru RM0.70. TETAPI, adakah anda pasti air itu bersih? Dalam erti kata lain, adakah anda pasti berapa lamakah si pemilik vendor machine itu menukar filternya, sedangkan setiap filter bukan ditukar ikut waktu berapa lama dah pakai tetapi berapa banyak dah pakai. Lagi pula, mana kita nak tahu ada lipas ke tikus ke yang lalu di mulut paip penapis air itu ke, eeuuuuwwwwww!!!!

Dah tu… mana nak dapat air minuman yang berkhasiat, bebas bahan logam, tidak mencemarkan alam sekitar, DAN MURAH?? Nahh, jawapannya ialah!!! Jeng jeng jeng….

Get Clean Water Pitcher dari Shaklee!!!!

 

Kenapa dia murah?

Sebab satu set starter pack yang ada satu pitcher, satu housing kit, satu filter dan refill filter (3 pack), senang cerita yang macam dalam gambar di atas tu la.. ini hanya berharga RM470. Setiap batang filter tu boleh menapis sebanyak 303 liter air. Jika kita minum 2 liter sehari, satu penapis akan tahan 303/2=151 hari, iaitu lebih kurang 5 bulan!! Jadinya, bayar RM470 tu boleh tahan 20 bulan, iaitu satu tahun 8 bulan. Jimatnyaaaaaa!!!


Kenapa dia berkhasiat?

Sebabnya, satu filter ini dapat mengurangkan kandungan plumbum, merkuri, cadmium dan bahan-bahan cemar lain tetapi mengekalkan kandungan mineral air yang sihat. Owh ye, ia juga dapat menapis klorin!!


Kenapa dia berbaloi-baloi?

Mana nak dapat air berkualiti, air berkhasiat untuk kita beri pada badan kita supaya sentiasa sihat, dengan harga murah macam tu? Tambahan lagi, water pitcher Shaklee ni kecil, ringan. Jadinya, sangatlah mudah nak bawa ke mana-mana, percutian ke, berkelah tepi laut/sungai ke. Tak perlu lagi beli air mineral/air botol angkut ke sana sini. Cari saja paip air, isikan, tunggu 5 minit, dan… siaapppp untuk di minum.


Haa, dah berceloteh panjang ni kan… terpulanglah pada anda ni kan, nak minum air yang hilang zat galian tetapi masih terkandung bahan logam berbahaya ke, atau beli air mineral tetapi mahal dan bakal kontribusi kepada pencemaran alam sekitar ke, atau beli saja air dari vendor machine yang lebih murah tetapi kualitinya tak terjamin ke, atau dapatkan Get Clean Water Pitcher Shaklee yang dapat menyalurkan air berkhasiat untuk tubuh sihat, dan harganya juga berpatutan. Pilihan di tangan anda!!



Ok, saya dah buat keputusan dan saya ingin mendapatkan Get Clean Water Pitcher, macamana saya nak dapatkannya? Mudah sahaja, hubungi Ummi sekarang!!!!!!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...