Wednesday, April 9, 2014

Set Vitamin Penjagaan Kesihatan Umrah dan Haji

Assalamualaikum semua,

Semalam Ummi menghantar jiran untuk berlepas ke tanah suci Mekah dan Madinah untuk menunaikan umrah. Tenang hati bila melihat bakal-bakal Jemaah Umrah berkumpul, membaca doa sebelum terbang. Teringat pula Ummi dengan perjalanan Umrah dan Haji yang pernah Ummi laksanakan suatu masa dahulu.

Persiapan yang dibuat oleh Jemaah Umrah (dan Haji) haruslah termasuk persiapan ilmu melaksanakan Umrah (dan Haji), pakaian, dan penjagaan kesihatan. Sewaktu Ummi melaksanakan Umrah, ubat-ubatan seperti Panadol dan ubat batuk merupakan satu kewajipan untuk dibawa.

Untuk mengekalkan kesihatan sepanjang melaksanakan Umrah (dan Haji), Ummi mengesyorkan penjagaan kesihatan alternatif dari vitamin-vitamin semulajadi lagi dijamin halal; iaitu vitamin-vitamin Shaklee. Antara vitamin yang harus dibawa bersama semasa ingin ke tanah suci menunaikan Umrah (dan Haji) ialah:

Vita-Lea; multivitamin hebat yang dapat menampung keperluan zat vitamin dan mineral kepada tubuh agar badan dapat meningkatkan tahap kesihatan yang optimum. Zat besi yang juga terkandung di dalam Vita-Lea ini dapat meningkatkan HbO di dalam darah seseorang, justeru mengelakkan terjadinya pitam, pening, badan tidak bermaya (anaemia).

B-Complex; mengandungi 8 jenis vitamin B yang dapat membantu memberi tenaga extra kepada tubuh. B2 dan B6 di dalam B-Complex Shaklee juga membantu mengurangkan risiko serangan migrain dan mengurangkan sakit migrain andai terkena serangan di tanah suci nanti.

Vitamin C; vitamin yang sangat penting untuk meningkatkan dan mengekalkan imuniti tubuh. Bakal Jemaah Umrah (dan Haji) akan berdepan dengan pelbagai jenis manusia (dari pelbagai latarbelakang kesihatan) dan juga pencemaran udara, asap dan debu akibat construction dan kenderaan di mana-mana. Vitamin C adalah vitamin yang sangat baik untuk menghilangkan symptom batuk, selsema dan demam.

Performance Drink; minuman para atlit, performance drink dapat mengelakkan seseorang dari dehidrasi. Performance drink akan maintainkan kandungan air dalam tubuh kita supaya kita tidak mudah lesu, dan tidak mudah terjangkit penyakit.

Nutriferon; disamping vita-C Shaklee, nutriferon merupakan suplemen penting untuk menguatkan system imuniti tubuh kita. Selain itu, nutriferon dapat membantu mengurangkan symptom demam, batuk dan selsema dalam masa tiga hari insyaAllah.

Ostematrix; kalsium hebat dari Shaklee dapat membekalkan keperluan kalsium untuk menguatkan tulang dan mengelakkan sakit belakang, sakit lutut, sakit pinggang dan sebagainya. Gabungan Ostematrix dan B-Complex Shaklee sangat baik untuk elak diserang migrain insyaAllah.


AJHT; suplemen penting berasaskan sayur-sayutan dapat membantu meningkatkan tahap kesihatan sendi. AJHT membantu mengurangkan sakit lutut, sakit pinggang, sakit tulang belakang dan sakit sendi.



Vitamin-vitamin di atas merupakan cadangan untuk bakal Jemaah Umrah (dan Haji). Jika anda bakal berlepas ke tanah suci untuk menunaikan Umrah dan sedang mencari produk penjagaan kesihatan, boleh hubungi Ummi dan kita boleh bincang vitamin yang sesuai ikut keperluan dan bajet anda.

"COD dan penghantaran langsung untuk bakal Jemaah Umrah yang tinggal di Gombak dan kawasan sekitarnya. Manakala untuk yang tinggal di luar kawasan Gombak, kami menyediakan khidmat pos ke seluruh Malaysia".

Hubungi Ummi segera sebelum anda berangkat ke tanah suci!!

Iffah Azhar, SID #929407
SMS/WhatsApp: +6011-2802-5257
Email: imariza87@gmail.com
Penghantaran Shaklee ke seluruh Malaysia termasuk Sabah Sarawak


"jika anda kebetulan walk-in ke branch/HQ Shaklee dan membeli atau register ahli di bawah Ummi, sila contact Ummi selepas itu untuk mendapatkan konsultasi dan coaching secara percuma ya! Hak anda untuk mendapatkan konsultasi dari Ummi setelah membeli dengan ID Ummi. Syukran!!"

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...