Monday, December 1, 2014

Pengalaman Tambah Selera Makan Anak; Dulu Memang Perang Suruh Makan, Sekarang??


Assalamualaikum mommies hebat,

Satu lagi masalah perihal anak-anak yang sering berlegar di fikiran mommies ialah mereka susah makan, kurang selera makan, cerewet makan, picky eater. Huh! Dan macam-macamlah cara mommies cuba, tips mommies korek untuk tambah selera makan anak ni.

Bukannya apa, bila anak tak berselera makan, susah kita dibuatnya. Bukan setakat kita dok fikir nak masak apa, kena masak dua tiga kali, dua tiga jenis.. tapi masalah yang lebih serius apabila anak kurus sangat, lembik, asyik mengamuk, selalu demam, haa apa lagi?

Masalah ini timbul pada Ummi juga tau! Kak long waktu umur antara 4 tahun, dia tak nak makan, kalau makan pun tak selera. Nak ikan je, tak nak ayam ke daging ke. Susah kan macam tu? Lagi dramatic, setiap kali nak suap dia makan, kena perang dengan dia. PENAT, STRESS!! Kemudian dia senang sakit. Ada je nak muntah-muntah, pastu demam, suhu badan naik tinggi, bawa pergi klinik, ponteng sekolah…

Lama-lama, Ummi tekad bagi dia suplemen. Suplemen terbaik lah, MealShakes! Masa tu ada promo buy 6 free 1. Ummi fikir, inilah masa terbaik nak cuba Meal Shakes. Tengok-tengok, terus jatuh cinta!! Kak long memang kurus keding. Hahaha. Sekarang??


mealshakes tambah selera makan anak


Sekarang waktu makan kami lebih ceria, tak tegang, tak stress, dan paling best… kak long minta tambah! “Kita (kak long) nak tambah tiga kali, kita belum kenyang lagi”, ataupun “Ummi, kita nak tambah empat kali! Ummi masak sedap sangat hari ini”. Bertambah-tambah selera makan kak long, sama naik dengan selera adiknya Asma’.

Ibu mana tak berbunga-bunga?? Berbunga-bunga macam ibu dalam video ni laa tengok anak dia makan.


Disebabkan itu juga Ummi dah perlu tambahkan jumlah nasi yang dimasak, dari 3 cawan sehari ke 3.5 cawan sehari. Kadang-kadang tengok, dia makan lagi banyak dari Ummi!!

Oklah, sebenarnya memang perlu kita pantau pemakanan anak-anak ni. Makan banyak sangat pun tak elok. Pastikan makanan yang dia ambil seimbang setiap hari. Ada carbo, protein, bijirin, vitamin dan mineral lainnya.

Dalam MealShake Shaklee terkandung keperluan nutrisi penting anak-anak seperti protein, kalsium, vitamin dan mineral. Tetapi tidak bermakna bagi anak minum MealShakes dah tak perlu bagi anak makan pula! MealShakes membantu menampung lopong-lopong kekurangan nutrisi dari pemakanan hariannya.

Bagi Ummi, tak rugi bagi anak MealShakes ni. Ia tahan 3 bulan untuk anak. Katakan harganya RM113.75, kita bahagi 3.. jadinya tak sampai RM40 pun kita laburkan sebulan untuk kesihatan anak kita.

Anak makin sihat, makin tambah selera makan, makin ceria, makin cergas, makin cerdas, ibu mana tak gembira kan? Mulakan hari ini! Dapatkan MealShakes untuk menambah selera anak-anak dan penjagaan kesihatan yang lebih baik.

Nota kaki #1:
Setiap pembelian MealShakes Shaklee, 10% daripada keuntungan akan disalurkan kepada kanak-kanak yang lebih memerlukan (program kolaborasi dengan MyKasih Foundation). Melabur untuk kesihatan anak, sambil menderma untuk anak orang lain. Dah double pahala dah tuu...

Nota kaki #2
Ada dua cara untuk mendapatkan Meal Shakes Shaklee (untuk tambah selera makan anak). Pertama KLIK GAMBAR DI BAWAH dan pilih “Meal Shakes”



Kedua; hubungi Ummi sekarang melalui WhatsApp atau SMS atau email, COD area Gombak, Taman Melati, Batu Caves!!

Iffah Azhar (SID #929407)
SMS/WhatsApp: +6011 2802 5257
Email: imariza87.com
Penghantaran Shaklee ke seluruh Malaysia termasuk Sabah Sarawak



2 comments:

  1. dia ada set percubaan ke sis?
    baru sempat singgah heee,,sb pulang bercutilah

    ReplyDelete
  2. sis Suri, tak ada set percubaan la dear. company dah tak bagi buat trial pack takut vitamin n suplemen tercemar. Meal Shakes ni dalam bentuk serbuk, tak ada pula dalam paket kecil2.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...