Monday, October 13, 2014

5 Nutrisi Penting Untuk Anak Anda yang Sedang Membesar

Pengambilan nutrisi yang lengkap adalah sangat penting untuk anak-anak yang sedang pesat membesar. Ia membantu perkembangan fizikal dan mental anak-anak di samping melindungi mereka dari pelbagai ancaman penyakit.

Di bawah merupakan antara “lima nutrisi terpenting” untuk memastikan pertumbuhan anak-anak secara sihat dan optimum.

KALSIUM
Kalsium berperanan dalam membantu proses perkembangan tubuh anak-anak. Ini kerana kalsium membantu memberi kekuatan tulang dan gigi. Selain itu, kalsium juga membantu menstabilkan degupan jantung, pembekuan darah dan fungsi otot. Jika anak-anak kekurangan kalsium, maka tubuh akan menarik kalsium dari tulang dan gigi untuk memenuhi fungsi-fungsi yang di sebut di atas. Ini kerana tubuh badan manusia tidak mampu untuk menghasilkan kalsium dengan sendirinya. Kekurangan pengambilan kalsium dalam jangka masa panjang akan menyebabkan osteoporosis dan juga kerapuhan pada gigi.

SERAT
Makanan yang tinggi serat membantu anak-anak mengatasi masalah sembelit, terutama bagi anak-anak yang baru diperkenalkan dengan makanan pejal. Selain itu, serat mengandungi phytonutrient yang berfungsi untuk meningkatkan kekuatan system imuniti tubuh anak. Untuk jangka masa panjang, pengambilan serat yang cukup dapat mengurangkan risiko sakit jantung.

POTASSIUM
Potassium memberikan perlindungan pada jantung dan fungsi otot, memelihara keseimbangan bendalir dalam tubuh, memberi tenaga dan mempromosikan tulang yang kuat. Pemakanan yang kaya dengan potassium dapat mencegah masalah tekanan darah tinggi.

Vitamin D
Vitamin D berfungsi untuk membantu penyerapan kalsium ke dalam tulang. Kekurangan vitamin D akan menyebabkan mudah terkena osteoporosis ketika dewasa kelak, kanser payudara, kanser usus, kanser prostat, penyakit jantung dan masalah stress. Tidak dilupakan juga, masalah arthritis juga boleh terjadi akibat kekurangan vitamin D dalam badan.

Vitamin E
Vitamin E adalah sangat penting kerana dapat meningkatkan sistem imunisasi tubuh anak. Ini kerana ia merupakan sumber antioksidan yang kuat. Antioksida berfungsi untuk melawan radikal bebas yang berpunca dari pencemaran udara, asap rokok dari sinaran UV.

Kesihatan kita di usia dewasa adalah bergantung pada kesihatan kita sewaktu kecil. Jika semua nutrisi-nutrisi penting dilengkapi dengan baik, insyaAllah kesihatan terjamin ketika kita dewasa nanti. Di samping itu, amalkan gaya hidup yang sihat.

Tahukah anda, apakah satu produk yang mengandungi kelima-lima nutrisi penting untuk perkembangan anak-anak di atas? Ya, itulah dia MEAL SHAKES Shaklee!! Meal Shake Shaklee merupakan minuman berkhasiat yang dirumus sesuai untuk pengambilan anak-anak.

KHASIAT MEAL SHAKE SHAKLEE 

  • Meal Shake dilengkapi dengan 24 jenis vitamin, mineral dan trace mineral yang sangat diperlukan oleh tubuh.
  • Membekalkan keperluan protein yang berfungsi untuk membantu pembentukan kulit, kuku, rambut, organ, sel-sel darah dan sel-sel yang sihat.
  • Mengandungi asid folic, biotin, kaya dengan kalsium dan magnesium untuk kekuatan tulang bagi anak-anak yang sedang membesar.
  • Mengandungi agen anti-oksidan yang kuat. Meal Shake dilengkapi dengan vitamin A, C, E, xinc, selenium yang merupakan komposisi anti-oksidan yang bagus.
  • Mengandungi kesemua B vitamin (B-Complex), zat besi, copper untuk membantu pembenturan sel-sel darah merah yang sihat.
  • Kaya dengan serat. Meal Shake juga dilengkapi dengan Arabic Gum, sumber serat yang bagus.
  • Rasa yang enak. Meal Shake Shaklee berperisa French vanilla. Baunya pun seperti aiskrim vanilla. Sangat sesuai ditambah pada milo anak-anak pengganti gula atau susu pekat manis.




Anak-anak Ummi akan minum Meal Shake setiap hari. Si kak long baru tadi sebut, “Ummi, masa kita 4 tahun, kita selalu sakit kan Mi? Kita tak makan banyak. Sekarang 5 tahun dah tak sakit dah, sebab kita makan banyaakk dan kita minum Shaklee (Meal Shake)!!” Haih, anak-anak pun suka sangat meal shake Shaklee ni tau. Rugi mommies tak dapatkan untuk anak mommies.

PROMOSI BELI 3 PERCUMA 1 MEAL SHAKE SHAKLEE masih berlangsung! Hubungi Ummi sekarang untuk mendapatkan promosi ini.

Pengedar Sah Shaklee Gombak, KL
iR Iffah Azhar (SID #929407)
SMS/WhatsApp: +6011 2802 5257
Email: imariza87@gmail.com
Penghantaran Shaklee ke seluruh Malaysia termasuk Sabah Sarawak




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...