Saturday, May 31, 2014

Apakah yang dimaksudkan dengan anti-penuaan?


Assalamualaikum para pencinta kesihatan.

Mesti ramai dari kita, apabila mendengar perkataan “anti-penuaan”, yang terlintas difikiran ialah AWET MUDA? Ini adalah tanggapan yang tidak tepat. Tubuh badan kita bekerja keras untuk menjalani kehidupan seharian kita. Jantung kita tidak pernah berhenti mengepam darah, bermula sejak kita dalam kandungan lagi. Sudah berapa lama jantung kita mengepam? 20 tahun? 30 tahun? 40 tahun? Tubuh badan kita, lama-kelamaan menjadi lesu, lemah, tidak berfungsi seperti mana kita muda-muda dulu.. inilah yang dinamakan PENUAAN! Apabila tubuh badan kita, terutamanya vital organ kita tidak berfungsi dengan baik berbanding kita muda-muda dulu, mudahlah untuk kita mendapat penyakit kronik dan banyak lagi masalah-masalah lain; contohnya sakit jantung, kencing manis, buah pinggang, darah tinggi dan sebagainya.


Bayangkan sahaja sebuah kereta yang sudah memasuki lima, enam tahun, hatta sehingga 10 tahun pasti akan mengalami pelbagai masalah dan rosak sana dan sini. Kalau dilihat dari luar mungkin keretanya adaa lah calar sikit sana sini, tompok-tompok, sticker dah terkoyak sikit, tetapi dalamnya? Enjinnya? Tangki minyaknya? Kejap-kejap kena hantar repair, kejap-kejap kena servis.

Itu kereta yang tidak digunakan 24 jam berterusan dan mendapat servis berkala. Bagaimana pula dengan tubuh badan kita yang bekerja 24 jam? Sangatlah penting unutk kita menjaga kesihatan kita luaran dan dalaman untuk mengelak lebih banyak penyakit, terutama penyakit kronik.

Tubuh badan kita, selain bekerja keras untuk meneruskan kehidupan, ia juga mengalami tentangan berterusan dari radikal bebas, serangan dari toksin merbahaya, tamparan dari oksidasi, dan juga serangan-serangan hebat dari virus dan bakteria. Oleh itu, tubuh kita akan mengalami penuaan dengan lebih cepat berbanding usia kita yang sebenar.

Pengambilan itamin tambahan dan supplement bukan sahaja untuk memberi tenaga tambahan kepada tubuh, tetapi juga berfungsi untuk menguatkan organ, membaiki sel-sel yang rosak, menggantikan sel-sel mati kepada sel yang lebih sihat. Inilah yang dinamakan ANTI-PENUAAN. Dengan mempromosikan anti-penuaan kepada tubuh, kita menggalakkan kesihatan yang lebih optimum, mengelak pelbagai penyakit kronik, dan semestinya awet muda!!!

Antara produk hebat anti-penuaan ialah VIVIX SHAKLEE!!! Vivix Shaklee mengandungi kandungan resveratrol yang dapat membaiki sel-sel tubuh, mengganti yang rosak dan mati kepada sel-sel baru dan yang lebih sihat. Tonik anti-penuaan Shaklee, Vivix, bertindak pada tahap selular,  dan ia juga memberi tenaga kepada sel-sel tersebut. Sel yang sihat akan menjana tisu yang sihat, tisu yang sihat pula akan menjana organ yang sihat. Organ penting yang sihat akan merendahkan risiko kita daripada diserang penyakit merbahaya seperti serangan jantung, sakit buah pinggang, kencing manis, darah tinggi, dan penyakit lainnya. Tagline Vivix Shaklee “look 25 years younger, live 25 years longer!”


Sesudu teh Vivix Shaklee mengandungi resveratrol bersamaan 100 gelas wine merah. Orang barat minum red wine untuk mendapatkan khasiat resveratrol, bagi kita umat Islam, wine adalah haram sama sekali!! Tetapi vivix Shaklee telah mendapat iktiraf HALALnya dari Islamic Services of America, sebuah organisasi yang mengawal kehalalan produk di America dan telah diiktiraf oleh JAKIM juga!!

So, apa tunggu lagi? Mari dapatkan tonic anti-penuaan anda sekarang!! Pembelian 2 vivix dalam satu invois akan melayakkan anda mendaftar ahli Shaklee secara percuma!! Dahlah anda akan membeli vivix dengan harga ahli, dapat daftar ahli dengan percuma DAANNNN anda akan dapat bonus yang Shaklee akan masukkan pada pertengahan bulan hadapan. Kesihatan dapat dijaga, untung $$$ pun masyuukkk juga!

Hubungi WAHM Hebat Ummi Abida di:

iR Iffah Azhar, SID No. 929407
WhatsApp: +6011-2802-5257
Email: imariza87@gmail.com

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...