Friday, May 9, 2014

Ada apa dengan ketuk ketampi? Amalan “denda” yang nampak remeh tapi sebenarnya….

Assalamualaikum semua,

Siapa yang tak kenal dengan ketuk ketampi, denda yang fames masa sekolah dulu kan? Soalan cepu emas, siapa tak pernah kena denda ketuk ketampi, sila ketuk ketampi sekarang!! Hehe. Ada apa sebenarnya dengan ketuk ketampi ni? Elok ke untuk kesihatan dan tidak bahayakah ia untuk kanak-kanak yang sering didenda di sekolah? Haa, cuba tengok dan hayati video di bawah:




Wallaaahhh, nama glemer bagi ketuk ketampi ni “superbrain yoga!!” hebat tu!! Lagi hebat efek yang diberikan oleh senaman ketuk ketampi ni rupanya!

So, mommies semua.. kalau nak denda anak-anak, tak perlulah pukul ke, kena grounded ke, kena marah atau herdik, suruh anak-anak ni ketuk ketampi je

Rupa-rupanya ketuk ketampi atau “superbrain yoga” ni memberi efek sangat bagus kepada otak kita. Tarik sikit hujung cuping telinga kanan dan kiri dan squad ke bawah akan memberi efek kepada otak kanan dan kiri kita. Jangan lupa teknik pernafasan yang betul iaitu tarik nafas semasa squad ke bawah dan hembus nafas semasa berdiri semula.

Hurmm, nampak gayanya bukan anak-anak sahaja yang perlu ketuk ketampi ni, mommies dan daddies pun elok juga amalkan yoga ni. Buatlah dalam 5-10 minit sehari. Kalau rasa malu anak-anak tengok, silalah iberketuk ketampi dalam toilet ke, dalam bilik tutup pintu ke, ahaks!!! Aktiviti 5 minit ini dapat memelihara kesihatan otak yang muda ataupun kita-kita yang dah berumur ni, dan juga menguatkan otot pada tubuh kita.

Untuk meng”boost up” kesihatan minda dan memori, khusus untuk kanak-kanak, omega-3 Omega Guard Shaklee adalah antara produk yang sangat bagus untuk mereka. Selain membantu perkembangan otak si kecil, minyak ikan Omega Guard Shaklee dapat meningkatkan imuniti tubuh si manja.


Amalkan hidup sihat, mari kita berketuk ketampi!!!

Jika mommies berminat dengan Omega Guard Shaklee, hubungi Ummi sekarang!!!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...