Tuesday, July 8, 2014

Tips kurus sebelum raya

Tampak lebih kurus di pagi raya merupakan idaman ramai orang. Sebulan berpuasa adalah masa terbaik untuk menurunkan berat badan. Namun begitu, ramai juga tidak berjaya kurus sepanjang bulan Ramadhan dek beberapa faktor, sedih kan?

Mungkin juga pelbagai juadah berbuka yang menyelerakan tidak dapat ditolak
Mungkin juga badan selalu letih ketika puasa menyebabkan tidak aktif
Mungkin juga tidak bersahur konon2 lagi efektif nak kurus.


Tahukah anda, cara terbaik untuk menurunkan berat badan ialah membakar lemak, memaintain metabolism rate, makan satu hidangan kecil sekali makan dan bersenam!!

So, anda ingin kurus sebelum raya? Masih belum terlambat! Ikuti langkah dibawah:

1. Bersahurlah!! Jangan sesekali fikir, aku tak sahur, lagi senang turun berat badan. Tanggapan yg salah!! Bersahur dengan makanan yang sihat. Atau, untuk badan lebih bertenaga sepanjang berpuasa, bersahurlah dengan Mighty Triple Gems Shaklee; bebas kolestrol, rendah laktosa dan kekal cergas sampai maghrib!

2. Bila dah cergas bertenaga, bergerak aktiflah ketika melakukan sesuatu.  Ini akan dapat mengekalkan metabolism rate kita justeru membakar lemak dalam badan.

3. Bersenam ringan 1/2jam sebelum berbuka. Mungkin anda takut kepenatan jika bersenam. Buatlah setengah jam sebelum berbuka selama 10 minit.

4. Berbuka dengan kurma, shakes (Mighty Triple Gems boleh) dan air kosong dahulu. Solat maghrib baru makan makanan berat. Elakkan makan yang berat sebelum solat maghrib. Ini bagi mengelakkan anda terlebih makan.

5. Ambillah Lecithin dan Alfalfa (set kurus bajet ) untuk menggalakkan pembakaran lemak tepu dalam badan kita.

6. Selepas solat tarawih, bolehlah brisk walk malam2 (atau parking jauh sikit dari masjid supaya dapat berjalan jauh sikit.

7. Malam sebelum tidur, makanlah oats atau makanan bebas lemak dan kolestrol jika terasa lapar.

8. MINUM AIR MASAK SEKURANG2NYA 2 LITER SEPANJANG MALAM!!

Rasa susah nak turun berat badan sebelum raya? Pilihan di tangan anda!!

Nota kaki 1: Cinch Energy Tea Shaklee bantu mengekalkan metabolism badan walaupun kita tak makan sepanjang hari. Nak order Cinch Tea? Sila klik link di bawah untuk memesan Cinch Energy Tea.

Nota kaki 2: Set Mighty Triple Gems terdiri dari tiga produk Shaklee hebat ESP, Mealshakes dan Performance Drink. Nak order Ser Mighty Triple Gems? Jom klik DI SINI

Nota kaki 3: Lecithin dan alfalfa, produk terlajak laris untuk mereka yang ingin kurus. Nak order set kurus bajet lecithin dan alfalfa? Klik klik sahaja link di bawah okay!!!


Jom sihat dan tampak kurus sebelum raya. Ummi pasti anda mampu melakukannya!!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...