Wednesday, July 9, 2014

Kisah 4 lelaki masuk meminang anak tok imam


3 lelaki masuk meminang anak Pak Imam.

Pak Imam: " Kau nama siapa?"
Lelaki 1: " Nama saya Yusuf.."
Pak Imam: " Haa.. Kau baca surah Yusuf.. Aku nak dengar.."
Lelaki itu membaca surah Yusuf dengan lancar..


Pak Imam: " Apa nama kau?"
Lelaki 2: " Nama saya Ibrahim, Pak Imam.."
Pak Ima " Kau baca surah Ibrahim.. Baca dengan betul.."
Lelaki 2 membaca surah Ibrahim dengan baik dan lancar..

Lelaki 3 mulai menggigil.

Pak Imam: "Kau.. Nama kau apa..?"
Lelaki 3:" Err.. Err.. Nama saya Yasin.. Err.. Tapi kat rumah, Mak dan ayah saya panggil saya Qulhuwallahuahad.."

Lelaki 4 masuk dan mula menggigil.

Belum tok imam tanya, dia tanya dulu.
"Anak tok imam nama Fatihah kan?"
Lantas dia membaca surah al Fatihah hingga habis.
"Fatihah tu adik dia, sekolah lagi. Yang ni Mariam. Sila baca surah Mariam sekali."

Sekadar hiburan di siang hari ;)


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...