Wednesday, August 13, 2014

Vitamin untuk kulit wajah yang mulus dan gebu.


Assalamualaikum semua,

Entri kali ini Ummi nak bagi ala-ala review la, pengalaman kulit muka Ummi “ter”licin semacam, kata orang, muluss giteww!


Masa di Australia tempohari, kulit kering bercapuk capuk sehingga pedih muka dibuatnya. Musim sejuk memang itu impaknya. Masa pergi turki dulu-dulu pun macam tu. Ummi sapu baby lotion tapi kurang berkesan. Terpaksa Ummi pau CocoaButter Cream dari mama, itu pun sikit je nampak perubahannya. Balik Malaysia dua hari, tetiba kulit wajah berubah, nak kata 80%? Dari kulit kering mengelupas, tetiba kulit jadi licin semacam, halus gitu. Haih, ada orang tu geram laa tu. Ahaks!

Ummi pun pelik bin ajaib. Apakah? Kenapakah? Siap mama Ummi tanya, “you makan apa jadi kulit licin macam ni?” Fikir punya fikir, ahaaa!! Jawapannya ialah Vitamin C Chewable Shaklee!!! (mungkin sebab add-on Omega Guard juga??).

Sejak balik dari main snow tu Ummi dok telan dua benda ni la, dan yang paling konsisten ialah Vita-C Chewable Shaklee laa, pagi petang makan. Ini gara-gara nak mengelak dari demam selsema batuk (tiga sekawan ni kan..). Masa main tombogan dalam hujan tak ambil kira demam ke tak lepas ni, hehehe. Nak nak pula, mama Ummi demam, kakak ipar demam, adik batuk selsema. Kami ni naik satu kereta, tidur satu rumah, memang senang nak berjangkit virus ni. Tu yang dok pulun Vita-C dan Omega tu (tu je yang bawa, Nutriferon tak bawa laa pulak).

Anak-anak Ummi, pun bagi makan Vita-C Chewable dan Omega Guard (si kenit setahun setengah tu pun dah start makan Shaklee, memang baby Shaklee Asma’ ni). Syukur Alhamdulillah, kami berempat tak dijangkiti demam selsema batuk tu sepanjang kami berada di Australia. Mujarab Shaklee ni biiznillah!

Bagaimana Vita-C Shaklee dapat melembutkan dan menyihatkan kulit wajah?

Selain fungsi fames Vita-C menguatkan imunisasi dan melawan virus, Vita-C Shaklee, terutamanya, membantu meransang pembentukan kolagen dalam tubuh dan dapat mencantikkan wajah secara semulajadi. Tambahan Vita-C Shaklee yang 100% natural, tanpa bahan pengawet dan bahan-bahan lain yang berbahaya, maka keberkesanannya dapat kita lihat dengan lebih jelas.

Shaklee menawarkan dua jenis vitamin C, chewable dan telan sahaja. Vita-C Chewable 100mg sesuai untuk mereka yang susah nak telan pil, untuk kanak-kanak (dos kecil). Vita-C Chewable sedap untuk dihisap dan di kemam. Manakala Vita-C Sustained Release ialah vitamin C yang powerful kerana ia merembeskan vitamin C ke dalam tubuh sikit-sikit (supaya kandungan vitamin C akan kekal dalam darah lebih lama, berbanding ia menyerap dan dikeluarkan dari tubuh melalui air kencing)             

Apa lagi kebaikan dan keistimewaan Vita-C Shaklee? Boleh baca di entri ini.

Semoga bermanfaat!

Nak order produk Shaklee? Hubungi Ummi sekarang!
iR Iffah Azhar
SID #929407
SMS/WhatsApp: +6011 2802 5257
Email: imariza87@gmail.com

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...