Tuesday, November 4, 2014

Cerita anak, athma dan nebulizer. Tiada penawarkah?

Assalamualaikum semua,

Anak-anak adalah ujian dari Allah. Antara ujian yang Allah beri pada kita melalui anak-anak ialah kesihatan mereka. Ada anak-anak yang diuji dengan mengidap athma. Ada yang athma nya moderate, ada yang kronik athma nya.

Masa Ummi bersalin si kenit bijak Asma’ dulu, Ummi ditempatkan di bilik bersama seorang kanak-kanak yang ada masalah athma. Tiba saja masa rawatan, anak itu akan diberi nebulizer. Menjerit dan meronta-ronta dia, terpaksa ibunya memegang anak itu dengan kemas dan nurse akan memegang nebulizer. .




Kasihan!! Kasihan sungguh melihat anak itu. Bagai didera. Walaupun sesi nebulizer tu hanya beberapa minit saja. Sayu melihat anak berusia tiga tahun itu cuba melepaskan diri untuk tidak menerima rawatan nebulizer tersebut. Kasihan juga pada ibunya yang terpaksa ambil cuti kerja untuk menjaga anaknya yang dirawat di hospital.

Punca Athma 

Athma berlaku apabila saluran pernafasan menjadi sempit dan menyebabkan pesakit tidak dapat bernafas dengan baik. Adakalanya pesakit berasa sesak nafas dan termengah-mengah.

Ada beberapa faktor yang menyebabkan symptom ini berlaku, antaranya alergi terhadap debu (hama), bulu hucing, habuk, kulat dan sebagainya. Cuaca juga boleh trigger athma, cuaca yang terlalu sejuk juga tidak boleh, cuaca yang terlalu panas pun tidak boleh.

Allergen ini menyebabkan berlaku pembengkakkan pada saluran pernafasan. Apabila berlaku keradangan, saluran pernafasan menjadi sempit dan juga mucus terhasil. Ini menyebabkan udara sangat sukar untuk keluar masuk. Athma pada kanak-kanak biasanya kerana imuniti tubuh si kecil masih tidak kuat dan tidak mampu untuk defend badan sendiri.



Anak-anak yang mengidap athma biasanya dibekalkan inhaler atau akan mendapat rawatan nebulizer untuk meredakan symptom athma dengan cara mengurangkan keradangan pada saluran pernafasan semasa ia menyerang. Namun, nebulizer dan inhaler bukanlah merawat masalah athma, tetapi hanya mengurangkan symptom pada waktu itu sahaja.

Bagaimana cara untuk mengelak dari athma menyerang? Bagaimana cara untuk mengurangkan symptom athma tanpa menggunakan nebulizer. Jom tengok testimoni di bawah:-





Subhanallah!! Omega Guard ini insyaAllah biiznillah membantu mengelakkan anak terkena athma, sekali gus menghindari anak-anak dari menggunakan nebulizer.

Omega Guard ini terbukti selamat digunakan (bermula usia setahun dan ke atas), halal dan berkesan. Omega Guard ialah minyak ikan semulajadi terbaik di pasaran. Tak percaya? Bacalah testimoni-testimoni di bawah lagi:-




Psstt psstt… di samping Omega Guard Shaklee, Meal Shakes Shaklee sangat bagus diberikan kepada kanak-kanak terutama yang menghidap athma.

Kesan Sampingan Omega Guard kepada kanak-kanak


Antara kesan sampingan Omega Guard Shaklee kepada kanak-kanak ialah:-
  • Menjadikan kanak-kanak mampu memberi tumpuan kepada pelajaran dengan lebih baik.
  • Membantu menguatkan memori kanak-kanak.
  • Membantu perkembangan otak kanak-kanak, menyambungkan sel-sel otak dan merangsangnya.
  • Menguatkan imunisasi tubuh kanak-kanak.
  • Membantu melawan virus demam, batuk, selsema di kalangan kanak-kanak.


Teruja nak cuba Omega Guard Shaklee untuk anak anda? Klik klik saja gambar di bawah sekarang!!!


ATAU ingin dapatkan harga PROMOSI sementara waktu masih berlaku? Klik gambar di bawah!!



ATAU ingin MENJADI AHLI SHAKLEE DAN MEMBELI OMEGA GUARD DENGAN HARGA AHLI? Anda akan jimat sehinnga 20%!!! Sila hubungi Ummi sekarang:-

Iffah Azhar (SID #929407)
Pengedar Sah Shaklee Gombak, KL
SMS/WhatsApp: +6011 2802 5257
Email: imariza87@gmail.com
Penghantaran Shaklee ke seluruh Malaysia termasuk Sabah Sarawak



2 comments:

  1. memang kesian bila tengok budak-budak kena guna nebulizer

    ReplyDelete
  2. jom pakat anak-anak bebas nebulizer! kesian depa kena nebulizer

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...