Pages

Tuesday, November 18, 2014

Rahsia Pelajar Cemerlang; Pelajar Tingkatan 5 Tidak Malu Minum Susu Formula walaupun Ditertawa Rakan-rakannya

SUNGAI MERAB LUAR - Seorang pelajar tingkatan lima di sebuah sekolah di sini ditangkap meminum "susu formula" yang dipercayai merupakan rahsia kecemerlangannya dalam akademik dan aktif bersukan.

Sarah (bukan nama sebenar)  ditangkap, membawa susu formula dalam bekas Formula Dispenser, oleh kawan baiknya Zetty (bukan nama sebenar) ketika mengikuti kem gempur SPM selama 4 hari yang dianjurkan oleh sekolah mereka. "Sarah membancuh susu formulanya dalam tumbler dan meminumnya sebelum sarapan pagi", kata Zetty.


Setelah diamati oleh guru dan rakan-rakan Sarah yang lain, susu formula yang diminumnya tidak berbau susu formula bayi 1, 2, 3 malahan bukan 4, 5, 6, tetapi ia berbau aiskrim vanilla yang lemak berkrim.


Akhirnya Sarah membuka rahsia. Menurutnya, formula yang dikenali sebagai :Mighty Triple Gems" ini lah yang membantu dia menjadi pelajar cemerlang di sekolah. Mighty Triple Gems mmembantu dia sentiasa cergas dan sihat supaya dia dapat berjaga malam untuk mengulangkaji pelajaran, dan kekal cergas ketika berada di dalam kelas dan bersukan keesokan harinya.

Mighty Triple Gems terdiri daripada ESP; minuman soya berkualiti tinggi, MealShakes; serbuk multivitamin berperisa vanilla dan Performance; minuman para atlet bertaraf antarabangsa.

"Selain Mighty Triple Gems, saya juga mengambil suplemen B-Complex Shaklee bagi lebih bertenaga dan dapat mengawal stress, dan juga Omega Guard Shaklee. Omega Guard membantu menguatkan memori saya dalam menghafal fakta-fakta dalam matapelajaran sejarah dan biologi", ulas Sarah tentang susu formula dan suplemen yang diambilnya.

Remaja berumur 17 tahun itu mengalami kesan sampingan seperti kulit makin halus, jerawat malu-malu nak timbul dan kurang sakit belakang jika duduk lama mengulangkaji pelajaran selepas konsisten mengamalkan Mighty Triple Gems dan suplemen Shaklee yang lain.

"Saya target untuk mendapat A dalam semua mata pelajaran untuk peperiksaan SPM ini sepertimana saya perolehi kejayaan dalam peperiksaan percubaan yang lalu. Saya ingin menjadi pelajar cemerlang peringkat kebangsaan SPM tahun ini insyaAllah. Mighty Triple Gems? Inilah rahsianya!! “

“Saya juga menasihatkan adik-adik form 4 untuk turut meminum "susu formula" hebat ini bagi persediaan menghadapi peperiksaan SPM tahun depan", sambung Sarah mengakhiri temubual.

-AP


KLIK GAMBAR DI BAWAH UNTUK MENDAPATKAN MIGHTY TRIPLE GEMS ANDA




Iffah Azhar (SID #929407)
SMS/WhatsApp: +6011 2802 5257
Email: imariza87@gmail;com
Penghantaran Shaklee ke seluruh Malaysia termasuk Sabah Sarawak



4 comments:

  1. nak bijak ada banyak carakan semua boleh buat cuma kita malu mahu atau tak sahajakan hee...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ini salah satu cara sis.
      bila badan sihat dan cergas, konsentrasi pada pelajaran makin tinggi. otak makin ligat berfikir, ye dak?

      kalau macam saya ni lah sis, bila exam je tension.. bila tension jadi demam. bila demam... hurmm...

      Delete
  2. sekarang banyak perkara membatu membina otak sel berkembangkan sis. kita peka tak sahaja

    ReplyDelete
    Replies
    1. masalahnya ramai tak peka sis. bagi gadget semua pada anak konon2 untuk perkembangan otak. last2 benda lain yang jadi. sedih kan?

      Delete